Leah and Wisnu (Part II)

Back at Wisnu’s apartemen which he shares with his friend, Danu. Wisnu got in and put his ass in the super comfie armchair. Danu laughs.

Danu : Kenapa loe? Kok kayak orang linglung begitu?

Wisnu : I met her today. She’s beautiful. As always.

Danu : Her? Specific please.

Wisnu : [smile] Leah. I met Leah and we had the chat that i’ve been missing lately.

Danu : Whoaa.. ‘the’ Leah ? Leah, pacar pertama kamu?

[Pause] For your info, this ‘Wisnu’ boy had no experience with girl until he’s in a relationship with Leah. First relationship ever.

Wisnu : The one and only, ‘Leah’. [Gazing]

Danu : Dia berarti banget yah buat loe?

Wisnu : Sampe detik ini, gak ada yang bisa ngerubah rasa sayangku ke Leah.

Danu : That’s deep, bro. Gimana dia sekarang?

Wisnu : Cantik. Tapi rapuh. I hurt her.

Danu : How did you know?

Wisnu : Gue bisa liat di matanya. Dia emang senyum. Tapi, gak bahagia.

Danu : Darimana elo tau kalo dia gak bahagia? Siapa tau dia sebenernya kangen elo. Eh, elo bilang kalo sekarang elo udah punya Ratih?

Wisnu : Iyalah, gue kasi tau. Leah gak mungkin kangen aku. Tadi, dia aja yang langsung mutusin obrolan kita.

Danu : Gile bro, elo bener masih sayang ama dia yah? Masih ngomong ‘kita’. Ama Ratih, elo gak pernah pake bahasa ‘kita’ deh.

Wisnu : [senyum tipis]

Danu : Kemungkinannya cuma 2. Leah gak mau ketahuan kalo dia kangen kamu. Atau Leah kaget karena kamu udah punya pacar.

At Leah’s hotel room. She’s in a middle phone call conservation with her sister, Lila.

Leah : Dua-duanya kak. Leah langsung pergi karena takut ketahuan kalo Leah kangen ama Wisnu dan kaget karena dia udah punya gandengan.

Lila : Kamu kangen dia kan, Le?

Leah : [Nodding her head]

Lila : Dek, jangan main kepala. Kak Lila gak bakal tau jawaban kamu. You do miss him. It’s normal.

Leah : Normal gak kalo Leah masi ingin dikasih kesempatan buat bareng Wisnu lagi?

Lila : Kak Lila ngerti kok. Kamu bakal ada rencana ketemu dia lagi sebelum kamu pindah ke Singapore?

Leah : No. Big No. Dia sudah move on kak.

Lila : Are you sure? Leah masih sayang Wisnu kan?

Leah : No doubt kak. Rasa sayang Leah gak pernah berkurang buat Wisnu. He’s the first for me. ‘Till we meet again, Wisnu.

Then, she’s crying over the phone. Lila is so helpless.

[To be continued]

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: